Aleksandra Gawlas-Wilińska, Dyrektor Marketingu Henkel, została uhonorowana prestiżowym tytułem Master of CSR / Social Purpose w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2024. Nagroda ta jest przyznawana liderom, którzy wyznaczają nowe standardy w odpowiedzialnym biznesie, realizując działania oparte na zrównoważonym rozwoju i pozytywnym wpływie społecznym.
Aleksandra Gawlas-Wilińska związana jest z firmą Henkel od 2012 roku, w swoim doświadczeniu zawodowym łączy pracę w marketingu, digital marketingu, E-commerce oraz stacjonarnej sprzedaży. Swoją karierę rozpoczęła na rynku polskim, a następnie kontynuowała w centrali Henkel w Düsseldorfie, działając na rynku globalnym. Odpowiadała za rozwój innowacji na rynkach krajowych takich jak USA, Meksyk, Dubaj, Iran i Korea oraz na wybranych rynkach europejskich. Innowacje, które opracowała, zostały wielokrotnie nagrodzone w konkursach konsumenckich i branżowych. Współinicjatorka i współzałożycielka Polskiej Organizacji Reklamodawców, której misja jest budowanie efektywnego i odpowiedzialnego marketingu w Polsce. W 2023 została Dyrektorką Marketingu w ramach nowej struktury Henkel Consumer Brands. Jako liderka postawiła na budowanie wgłębszych relacji z konsumentami, pracownikami oraz z partnerami biznesowymi, by aspekt „tworzenia lepszego jutra” był połączony z edukacją w zakresie CSR.
Pod kierownictwem Aleksandry Gawlas-Wilińskiej firma Henkel zrealizowała w ostatnim roku szereg projektów, które przyczyniły się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości. Wyróżniają się one innowacyjnością, głębokim zrozumieniem potrzeb społecznych oraz zaangażowaniem w kwestie ochrony środowiska. Były to takie projekty jak m.in. Różowy Patrol by Gliss (współpraca z fundacją Onkocafe, tworzenie klubów certyfikowanych ambasadorek, które edukują kobiety w całej Polsce na temat prewencji onkologicznej, wspierają osoby zmagające się z rakiem), czy Persil – kampania „Zawsze dajesz z siebie wszystko” (sponsoring zespołu żeńskiego piłki nożnej oraz turnieju piłki nożnej dziewcząt Persil Summer Cup).
„Nagroda Master of CSR / Social Purpose to ogromne wyróżnienie, ale przede wszystkim ukłon w stronę całego zespołu, z którym mam przyjemność współpracować. Każdy sukces jest efektem zaangażowania pasji i profesjonalizmu wielu osób, które dążą do tego, by nasza działalność przynosiła realne korzyści społeczne i środowiskowe. Wierzę, że marketing może być siłą napędową pozytywnych zmian, a my jako zespół codziennie to udowadniamy.” – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor marketingu Henkel Consumer Brands.
Pierwsza edycja konkursu Dyrektor Marketingu Roku odbyła się w 2010 roku, tegoroczna natomiast jest 13. z kolei. Celem jest nagrodzenie najlepszych marketerów w Polsce. Zgłoszenia konkursowe oceniane są przez jury w 2 etapach - pierwszy to wstępna ocena elektroniczna, a drugi etap to spotkanie jury i głosowanie. W Konkursie jest 59 kategorii podzielonych na podgrupy zgłoszeń: Indywidualne, Zespołowe, Specjalne, Young & Impact oraz Grand Prix. Organizatorem konkursu jest wydawca serwisu Mediarun.com, który od kilkunastu lat informuje o najważniejszych trendach i zmianach w branży digital/marketing w Polsce.