Zrównoważony Rozwój

Jako pionier w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, Henkel chce tworzyć nowe rozwiązania na rzecz zrównoważonego postępu i rozwijać swoją działalność w sposób odpowiedzialny i ekonomiczny. Obejmuje to wszystkie działania naszej firmy - w całym łańcuchu wartości.

Program Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030+

Strategia zrównoważonego rozwoju Henkla jest bezpośrednim odzwierciedleniem zaangażowania firmy w strategię „Ukierunkowanego wzrostu”. Dążymy do tworzenia większej wartości dla naszych interesariuszy, rozwijania naszej działalności w sposób odpowiedzialny i skuteczny oraz budowania naszej wiodącej roli w zakresie zrównoważonego rozwoju. 

Nasza strategia zrównoważonego rozwoju opiera się na wdrażaniu naszych ambicji poprzez konkretne działania i projekty. Dzięki naszemu Ambitnemu Planowi Zrównoważonego Rozwoju 2030+ opracowaliśmy nowe długoterminowe cele w trzech wymiarach: Regeneracja PlanetyRozwój Społeczności i Zaufany Partner, aby stymulować nasze dalsze postępy.

NASZ CEL

Pioneers at heart for the good of generations. 

TRANSFORMACJA DLA DOBRA PRZYSZŁYCH POKOLEŃ



REGENERACJA PLANETY
Dążymy do budowania gospodarki o obiegu zamkniętym, tworzenie bezemisyjnej przyszłości oraz wspieranie regeneracji przyrody.
 

 KLIMAT
Dekarbonizacja naszych działań i surowców na drodze do net zero.

 OBIEG ZAMKNIĘTY
Wdrażanie praktyk związanych z obiegiem zamkniętym w naszych produktach, działaniach i technologiach.

 PRZYRODA
Ochrona i przywracanie różnorodności biologicznej ze szczególnym uwzględnieniem lasów, gruntów i wody poprzez odpowiedzialne zarządzanie zasobami.
 

 

 

Produkty



ROZWÓJ SPOŁECZNOŚCI
Chcemy tworzyć szanse dla ludzi na lepsze życie dzięki sile biznesu i marek.
 

 RÓWNOŚĆ
Wzmocnienie różnorodności, równości i integracji, poszanowanie praw człowieka i poprawa warunków życia ludzi.

 EDUKACJA
Wspieranie uczenia się przez całe życie i edukacji oraz motywowanie ludzi do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

 DOBROSTAN
Dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, partnerów i konsumentów, a także przyczynianie się do postępu społecznego.
 

 


 

Ludzie



ZAUFANY
PARTNER
Chcemy osiągać wyniki biznesowe jednocześnie dbając o jakość i bezpieczeństwo produktów.
 

  SKUTECZNOŚĆ
Zapewnienie naszym klientom najlepszych w swojej klasie parametrów produktów i bezpieczeństwa chemicznego jako podstawy naszego sukcesu biznesowego.

 TRANSPARENTNOŚĆ
Zintegrowanie zrównoważonego rozwoju z naszym zarządzaniem biznesowym poprzez poprzez przejrzyste raportowanie, jawność informacji i zaangażowanie.

 WSPÓŁPRACA
Zwiększenie wpływu na zrównoważony rozwój we współpracy z naszymi partnerami, co prowadzi do odpowiedzialnych praktyk biznesowych w naszym łańcuchu dostaw.

Partnerstwo

Regeneracja Planety

Jesteśmy w trakcie ekologicznej transformacji naszego modelu biznesowego. Aby osiągnąć nasz cel net-zero zamierzamy przekształcać nasze procesy, produkty i sposób wykorzystania surowców. Koncentrujemy się na rozwiązaniach przeciwdziałających zmianom klimatycznym, gospodarce obiegu zamkniętego oraz ochronie przyrody i różnorodności biologicznej.

Klimat

Osiągnąć net-zero poprzez dekarbonizację naszych procesów i surowców.

  • Henkel wyznaczył ambitny cel net-zero i planuje zmniejszenie emisji na każdym etapie łańcucha wartości.
  • Aby osiągnąć cel net-zero, Henkel zobowiązuje się do realizacji następujących celów, które zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science-Based Target initiativie (SBTi): 
    • redukcja bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych (GHG) z zakresu 1 i 2 o 42 procent do 2030 roku (rok bazowy: 2021) 
    • redukcja bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 o 30 procent do 2030 r. (rok bazowy: 2021) 
    • redukcja bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1, 2 i 3 o 90 procent do 2045 r. (rok bazowy: 2021). 
  • Aby ograniczyć bezpośrednie emisje we własnych zakładach, Henkel będzie nadal zwiększać swoją efektywność energetyczną i w coraz większym stopniu pokrywać pozostałe zapotrzebowanie na energię z odnawialnych źródeł energii. Udział energii elektrycznej kupowanej przez Henkla ze źródeł odnawialnych wynosi już 89 procent na całym świecie.

Gospodarka obiegu zamkniętego

Rozwój obiegu zamkniętego poprzez nasze produkty, opakowania i technologie.

Nasze ambicje i cele dla opakowań

  • Do 2025 r. 100 procent opakowań Henkla będzie projektowanych i opracowywanych w taki sposób, aby optymalnie nadawały się do recyklingu lub ponownego użycia.2
  • Dążymy do zmniejszenia ilości tworzyw sztucznych pochodzących ze źródeł kopalnych w naszych produktach konsumenckich o 50 procent do 2025 roku. Osiągniemy to poprzez zwiększenie udziału tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu do ponad 30 procent i zmniejszenie udziału tworzyw pierwotnych. 
  • Chcemy nieustannie wspierać prawidłową utylizację i recykling wszystkich odpadów opakowaniowych, zapobiegając ich przedostawaniu się do środowiska. W tym celu wspieramy inicjatywy zbierania odpadów i recyklingu. Inwestujemy w innowacyjne rozwiązania i technologie, które wspierają poprawę infrastruktury i dostarczają konsumentom informacji niezbędnych do efektywnego procesu recyklingu.

 

  

Do końca 2024 r. 89 proc. opakowań Henkla było już przeznaczonych do recyklingu lub ponownego użycia*. Odsetek tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach produktów konsumenckich wyniósł 25 procent na całym świecie.

Inicjatywy i partnerstwa

Rozwój w obszarze bardziej zrównoważonych opakowań jest możliwy tylko wtedy, gdy firmy w całym łańcuchu wartości współpracują ze sobą. Dlatego też Henkel angażuje się w różnorodne partnerstwa i inicjatywy międzybranżowe:

  • Uczestniczymy w inicjatywie Fundacji Ellen MacArthur New Plastics Economy, która skupia interesariuszy w celu ponownego przemyślenia przyszłości tworzyw sztucznych i wypracowania pomysłów na wspieranie gospodarki cyrkulacyjnej.
  • W ramach Plastic Waste Coalition of Action, która została utworzona z Consumer Goods Forum (CGF) w 2020 r., Henkel współpracuje z innymi firmami w oparciu o Golden Design Rules w celu opracowania bardziej cyrkularnego podejścia do projektowania i przetwarzania opakowań z tworzyw sztucznych w branży dóbr konsumpcyjnych.
  • Henkel aktywnie wspiera inicjatywę „Business Coalition for a Global Plastics Treaty” w ramach traktatu ONZ dotyczącego zanieczyszczenia plastikiem. Wraz z ponad 170 globalnymi firmami uczestniczymy w procesie wielostronnych negocjacji na rzecz globalnego porozumienia dotyczącego zrównoważonego wykorzystania, odzysku i recyklingu plastiku.

Przyroda

Ochrona i przywracanie różnorodności biologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem lasów, ziemi i wody, i zapewnić odpowiedzialne zarządzanie zasobami:

  • Staramy się pozyskiwać nasze surowce w sposób zrównoważony i nie poprzez wylesianie. Naszym celem jest zapobieganie wylesianiu lasów pierwotnych i wtórnych o znacznej wartości ekologicznej.
  • Jednym z naszych celów dotyczących oleju palmowego na 2025 rok jest pokrycie 100% zapotrzebowania olejami pozyskiwanymi w sposób odpowiedzialny, potwierdzony certyfikacją lub niezależnym audytem. W roku finansowym 2024 aż 97% naszego łącznego zapotrzebowania na olej palmowy, olej z nasion palmy oleistej oraz ich pochodne – wykorzystywane głównie przez Henkel – pochodziło z certyfikowanych surowców zgodnie z modelem bilansu masy RSPO.
  • Dodatkowo zobowiązaliśmy się do zmniejszenia zużycia wody na tonę produktu o 35% do 2025 roku. Do końca 2024 roku udało nam się osiągnąć redukcję o 23%.

Rozwój Społeczności

Staramy się wspierać społeczności w ich dążeniu do lepszej jakości życia. Naszą społeczną odpowiedzialnością jest działanie na rzecz sprawiedliwości, różnorodności i poszanowania praw człowieka. Oferujemy naszym pracownikom możliwości stałego uczenia się oraz atrakcyjne i zdrowe środowisko pracy. Przyczyniamy się do postępu społecznego i lepszego dostępu do edukacji na całym świecie, a także zapewniamy pomoc w sytuacjach kryzysowych.

Równość szans

Wzmocnienie różnorodności, równości i kultury włączania wraz z poszanowanie praw człowieka i poprawa warunków życia ludzi:

  • Jesteśmy przekonani, że zróżnicowani pracownicy oraz otwarta kultura korporacyjna to ważne czynniki sukcesu w zglobalizowanym świecie.
  • Naszą ambicją jest ciągłe zwiększanie udziału kobiet w firmie na wszystkich poziomach. W 2024 r. udział kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosił 42 procent. 
  • Dodatkowo, angażujemy się w poprawę warunków życia mniejszych gospodarstw rolnych. Od 2013 roku współpracujemy z organizacją Solidaridad, realizując inicjatywy wspierające rolników w Ghanie, Hondurasie, Indonezji, Kolumbii, Meksyku, Nikaragui i Nigerii.

Edukacja

Wspieranie procesu edukacji pracowników i społeczności oraz umożliwianie konsumentom podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju:

  • Pragniemy jeszcze bardziej promować zaangażowanie naszych pracowników w zrównoważony rozwój i oferujemy obszerne szkolenia w ramach naszego holistycznego programu zaangażowania "Sustainability at Heart".
  • Ponadto zobowiązujemy się do dalszego rozszerzania naszych programów edukacyjnych i wolontariatu pracowników na rzecz społeczności lokalnych. Postawiliśmy sobie za cel dotrzeć między 2010 a 2030 rokiem z naszymi działaniami do 30 milionów ludzi. 

Dobrostan

Wspieramy zdrowie i dobre samopoczucie oraz pomagamy napędzać postęp społeczny:

  • Dbamy o zdrowie naszych pracowników, wspierając ich w tworzeniu sprawnej i efektywnej organizacji. Opieramy się na globalnych standardach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz oferujemy programy opieki zdrowotnej i profilaktycznej. Kluczowym celem naszej strategii zrównoważonego rozwoju jest dotarcie do ponad 90% naszych pracowników na całym świecie.
  • Nieustannie dążymy do realizacji naszego długoterminowego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej liczby wypadków. Naszym celem jest poprawa bezpieczeństwa pracy o 60% do końca 2025 roku w porównaniu do roku 2010. W 2024 roku odnotowaliśmy 0,47 wypadku na milion przepracowanych godzin, co stanowi poprawę o 47% w porównaniu do roku bazowego 2010.

Zaufany Partner

Dzięki silnej kulturze korporacyjnej budowanej na fundamencie wartości oraz wykorzystując naukową i technologiczną wiedzę, jesteśmy w stanie działać coraz skuteczniej a równocześnie w pełni etycznie. Dostarczamy naszym klientom i konsumentom wiodące i bezpieczne produkty, i technologie. Nasze produkty i biznesowe procesy spełniają założenia zrównoważonego rozwoju, co przejrzyście raportujemy w naszej komunikacji do interesariuszy.

Efektywność

Zapewnienie wiodącej efektywności działania naszych produktów i bezpieczeństwa chemicznego podstawowym warunkiem naszego sukcesu biznesowego:

  • Naszą ambicją jest, aby każdy nowy produkt przyczyniał się do zrównoważonego rozwoju.
  • Naszym celem na rok 2030 jest potrojenie wartości wytworzonej w stosunku do śladu ekologicznego naszych działań. 

Transparentność

Integracja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu firmą poprzez transparentne raportowanie, ujawnianie danych i zaangażowanie:

  • Jednym z naszych celów dotyczących oleju palmowego na 2025 rok jest pełna transparentność i identyfikowalność oleju palmowego oraz oleju z ziaren palmy oleistej. W 2024 roku udało nam się zwiększyć wskaźnik identyfikowalności do 94% na poziomie młynów oraz do 64% na poziomie plantacji w ramach badania przejrzystości naszych łańcuchów dostaw składników pochodzących z oleju palmowego.
  • Dążymy do mierzenia zrównoważonej transformacji naszego portfolio produktowego. W 2023 roku nasza jednostka biznesowa Adhesive Technologies opublikowała zweryfikowane wyniki oceny zrównoważonego rozwoju swojego portfolio. Obecnie sektor Consumer Brands pracuje nad wdrożeniem podobnego procesu w obszarze dóbr konsumpcyjnych.
  • W 2024 roku osiągnęliśmy również doskonałe wyniki w ratingach ESG, w tym w ocenach Morningstar Sustainalytics i EcoVadis, gdzie Henkel znalazł się wśród 5% najwyżej ocenianych firm.
     

Współpraca

Współpraca w obszarze zrównoważonego rozwoju z naszymi partnerami i wdrożenie odpowiedzialnych praktyk biznesowych wzdłuż łańcucha dostaw:

  • 100 procent odpowiedzialnego zaopatrzenia we współpracy z naszymi partnerami jest naszą stałą ambicją. Około 97 procent naszego wolumenu zakupów w obszarze opakowań, surowców i producentów kontraktowych jest objętych naszym procesem odpowiedzialnego zaopatrzenia.
  • Jako członek założycielski inicjatywy branżowej „Together for Sustainability” (TfS), Henkel przyczynił się do opracowania wytycznych dotyczących śladu węglowego produktu (PCF), które wspierają dostawców i firmy. Niedawno zaktualizowane wytyczne łączą istniejące metody obliczania PCF, uwzględniając specyfikę przemysłu chemicznego. Dzięki temu zarówno klienci biznesowi i przemysłowi, jak i konsumenci, mogą w przyszłości porównywać produkty i oceniać ich wpływ na klimat. W 2024 roku inicjatywa TfS uruchomiła standaryzowaną platformę danych „PCF Exchange”, umożliwiającą dostawcom i firmom generowanie oraz bezpieczną wymianę danych dotyczących emisji w całym łańcuchu dostaw.
     

1 Granica docelowa obejmuje biogeniczne emisje związane z gruntami i pochłanianie z surowców bioenergetycznych.
2 Wykluczenie produktów, których składniki lub pozostałości mogą wpływać na możliwość recyklingu lub zanieczyszczać strumienie recyklingu.

Informacje prasowe

Więcej komunikatów prasowych