Transformacja Cyfrowa

Wierzymy w siłę cyfryzacji. To zmiana łącząca ludzi na całym świecie, dostarczająca im spersonalizowane produkty i doświadczenia oraz zapewniająca poziom komfortu i wygody, który jeszcze kilka lat temu byłby trudny do wyobrażenia. W Henklu korzystamy z niej, ale nigdy nie tracimy z oczu faktu, że to ludzie - nasi klienci, konsumenci i globalny zespół Henkla - decydują o tym, dokąd zaprowadzi nas ta podróż.

TWORZENIE NOWOŚCI DZIĘKI CYFROWYM INNOWACJOM


Creating the next through Innovation

Tworzenie wartości dodanej poprzez innowacje i technologie - to nasza pasja. W naszej cyfrowej jednostce Henkel dx od 2020 roku koncentrujemy się na optymalizacji i transformacji indywidualnych potrzeb klientów i konsumentów poprzez cyfrowe i oparte na danych modele biznesowe. Aby to osiągnąć, łączymy naszą wiedzę z zakresu cyfryzacji, zarządzania cyfrowymi procesami biznesowymi i IT.

CYFROWEMEGATRENDY


Digitalization

Digitalna transformacja w znaczący sposób wpłynęła na rynek. Przejście do gospodarki platformowej zmieniło tradycyjne modele biznesowe, które opierały się na produktach. Klienci mają coraz większe oczekiwania dotyczące personalizacji, co umożliwia tworzenie lepszych produktów. Równocześnie tradycyjne usługi posprzedażowe przekształcają się w serwisowanie oparte na wynikach, a firmy nieustannie doskonalą swoją wydajność i produktywność w całym łańcuchu wartości.

PLATFORMA GOSPODARCZA

Umożliwia ekosystemom biznesowym łatwiejszą wymianę towarów i usług w oparciu o otwartą infrastrukturę cyfrową. Tworzy wartość dla wszystkich uczestników, wynikającą z wykorzystania komplementarnych produktów i usług oraz agregacji podaży i popytu. Ten megatrend zakłóca funkcjonowanie tradycyjnych przedsiębiorstw opartych na produktach i tworzy środowiska typu "zwycięzca bierze wszystko".

ZMIANA NASTAWIENIA KONSUMENTÓW I KLIENTÓW

Coraz częściej obserwujemy fundamentalne zmiany w zachowaniach konsumentów. Kluczowe znaczenie ma teraz poznanie klientów i konsumentów. Pojawiły się nowe zasady gry - chodzi o personalizację, obsługę na żądanie, wygodę, 24/7. Klienci oczekują unikalnych doświadczeń (CX) we wszystkich kanałach online i offline ("omnichannel").

SERWIS OPARTY NA WYNIKACH

Wykraczając poza sam produkt, trend ten charakteryzuje się rozszerzeniem modelu biznesowego z czystej oferty produktowej w kierunku rozwiązań posprzedażowych, usługowych i opartych na wynikach/ Outcome-as-a-Service. Opiera się on na doskonałym, opartym na danych, wglądzie w użytkowanie i wydajność produktu. Ten megatrend wykorzystuje zasoby będące własnością innych podmiotów, takie jak np. dane maszynowe.

LEAN. SZYBKOŚĆ. PROSTOTA.

Firmy zwiększają wartość w całym łańcuchu wartości i wewnątrz swoich organizacji. Dzięki nowym metodom pracy - o zwiększonej szybkości i sprawności - przedsiębiorstwa zwiększają produktywność i wydajność oraz uzyskują lepszy wgląd w podejmowane decyzje.

CYFROWE ZANURZENIE W NASZYM DNA


Sparc

Nasi klienci i konsumenci są w centrum naszych procesów cyfrowych. W naszych innowacjach wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie z naszych obszarów biznesowych. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu specjalistycznemu i technologicznemu oraz elastyczności w dostosowywaniu się do rynku, osiągamy nowe wyniki szybciej i skuteczniej.

OBSESJA NA PUNKCIE BIZNESU I KLIENTÓW

Każdego dnia, bez wyjątku, myślimy i żyjemy w zgodzie z zasadami biznesu, klienta i konsumenta.


DOŚWIADCZENIE W DZIEDZINIE BIZNESU

Jesteśmy godnymi zaufania ekspertami i rozumiemy modele biznesowe, produkty, procesy i dynamikę rynków, na których działamy.


DUMNI Z BYCIA TECH

Pasjonuje nas odkrywanie nowych technologii i wykorzystywanie ich pełnego potencjału.


BizDevOps

Zapewniamy lepsze i szybsze wyniki, łącząc naszych ekspertów w dziedzinie biznesu i technologii.


MENTALNOŚĆ START-UPU

Kierując się potrzebami rynku, testujemy i uczymy się, tworzymy szybko - w ciągu tygodni, a nie miesięcy - i zawsze jesteśmy gotowi do adaptacji.

NASZE HUBY INNOWACJI

Globalne Centrum Technologiczne, Indie

Henkel dx w Berlinie i Szanghaju, a także Globalne Centrum Technologiczne w Bangalore zostały uruchomione jako dedykowane centra innowacji technologicznych i cyfrowych, których zadaniem jest wspieranie transformacji cyfrowej i tworzenie wiodących rozwiązań cyfrowych w firmie Henkel na całym świecie. Huby to miejsca, w których nasi eksperci ds. technologii cyfrowych spotykają się ze start-upami, ekosystemem cyfrowym i gigantami technologicznymi. Cel: wspólne opracowywanie cyfrowych modeli biznesowych i wiodących rozwiązań technologicznych przy jednoczesnym tworzeniu postawy opartej na innowacyjności.

TWORZENIE KOLEJNYCH ROZWIĄZAŃ


Creating te next Solutions

Nieustannie staramy się identyfikować wyzwania i problemy, aby opracować innowacyjne rozwiązania i podejścia, które pozwolą nam być w czołówce. Wykorzystujemy sztuczną inteligencję oraz nowe technologie SAP w chmurze, aby badać nowe możliwości i kształtować przyszłość jako liderzy.

NASZA PLATFORMA CYFROWEJ
DZIAŁALNOŚCI


RAQN

Zachowania konsumentów i klientów uległy znacznej zmianie w kierunku handlu cyfrowego na żądanie i hiperpersonalizacji. Dlatego właśnie opracowaliśmy RAQN. System ten integruje wiele punktów styku z rzeczywistością cyfrową na jednej cyfrowej platformie biznesowej, tworząc unikalne doświadczenie użytkownika. RAQN stanowi podstawę do rozszerzenia działalności w zakresie handlu elektronicznego, przy jednoczesnym uwzględnieniu indywidualnych preferencji konsumentów i klientów, przyspieszenia czasu wprowadzania produktów na rynek oraz poprawy wydajności marketingu w oparciu o analizę danych i spostrzeżeń. Platforma została zbudowana w oparciu o naszą wiedzę biznesową, oprogramowanie i możliwości w zakresie sztucznej inteligencji w połączeniu z wiedzą technologiczną firmy Adobe - dostosowaną do specyficznych potrzeb różnych jednostek biznesowych w zakresie produktów konsumenckich i przemysłowych.

NASZ SZKIELET INFORMATYCZNY
DLA BIZNESU CPG


SPARC

Zarządzanie promocjami handlowymi (TPM) ma w firmie Henkel znaczenie strategiczne. Dlatego stworzyliśmy SPARC - naszą chmurę obliczeniową Sales Promotions and Revenue Cloud - aby zapewnić większą przejrzystość i wydajność dla nas oraz lepsze relacje z naszymi klientami. SPARC umożliwia monitorowanie wydatków w czasie rzeczywistym, zwiększa efektywność i rentowność. SPARC został stworzony na zamówienie z wykorzystaniem najnowszej technologii chmury SAP oraz własnych algorytmów Henkla. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w branży w zakresie Zarządzania Wydatkami Handlowymi.

NASZ KOBIECY BIZNES
HACKATHON


XATHON

Wierzymy, że różnorodność i wzmocnienie pozycji kobiet są kluczem do budowania branży technologicznej. Dlatego właśnie stworzyliśmy XATHON - nasz coroczny hackathon biznesowy dla kobiet-przedsiębiorców - aby promować kobiece talenty technologiczne i umożliwić kobietom-założycielkom przeniesienie ich pomysłów na wyższy poziom. Xathon zapewnia kobietom-przedsiębiorcom platformę, na której mogą zaprezentować swoje pomysły, przykłady do naśladowania i mentorów, którzy je poprowadzą, a także istotne możliwości nawiązywania kontaktów. Xathon będzie nadal stanowił trampolinę dla kolejnych pokoleń kobiet-założycieli.