Działając na zróżnicowanych rynkach i oferując różnorodny portfel produktów, potrzebujemy zróżnicowanego zespołu pracowników. W Henklu realizujemy całościową strategię różnorodności, równości szans i inkluzywności (diversity, equity, inclusion - DEI), koncentrując się na wspieraniu i umacnianiu różnorodności pod względem płci, pochodzenia etnicznego, LGBTQ+, niepełnosprawności i wieku. W 2007 r. Henkel był jedną z pierwszych spółek DAX, która wprowadziła globalne zarządzanie różnorodnością. Dzisiaj DEI jest głęboko zakorzenione w strategii i kulturze korporacyjnej firmy. W Henklu powołano także ogólnofirmową sieć DEI, która współpracuje ze wszystkimi działami i regionami. Dodatkowo, pracownicy na całym świecie zaangażowani są w 54 grupy robocze, dążące do promowania większej różnorodności.
Płeć
- Henkel postawił sobie za cel osiągnięcie parytetu płci na wszystkich szczeblach zarządzania do końca 2025 roku. Firma dąży do osiągnięcia znacznego wzrostu liczby kobiet na najwyższych szczeblach zarządzania oraz chce zbudować ścieżkę kariery dla przyszłych liderek na niższych poziomach zarządzania.
- W ten sposób Henkel wspiera swoje zaangażowanie na rzecz bardziej zróżnicowanej, sprawiedliwej i inkluzywnej organizacji konkretnymi celami i działaniami.
- W ciągu ostatnich lat Henkel systematycznie zwiększał udział kobiet na stanowiskach kierowniczych. Obecnie odsetek ten wynosi 42%.
- Dążąc do zwiększenia różnorodności płci, Henkel będzie przyspieszał realizację dedykowanych temu programów i działań, wspierających pracowników w ciągu całego okresu zatrudnienia. Między innymi będziemy uwzględniać kryterium płci w procesach rekrutacyjnych, dokładnie monitorować awanse i plany sukcesji, szkolić z zakresu zarządzania różnorodnością, walki z nieuświadomionymi uprzedzeniami, budowania włączających relacji. Będziemy promować nowe formy pracy, takie jak dzielenie stanowisk kierowniczych czy praca na stanowiskach kierowniczych na niepełny etat oraz upowszechniać programy mentoringowe i networkingowe na rzecz różnorodności.
Międzynarodowość i pochodzenie
- Około 47 000 pracowników w 75 krajach, reprezentujących 126 narodowości, sprawia, że różnorodność kulturowa jest częścią codziennego życia zawodowego w Henklu.
- Blisko 83% naszych pracowników pracuje poza granicami Niemiec a 54% naszych pracowników pochodzi z rynków wschodzących.
- Dla globalnej firmy, jaką jest Henkel, posiadanie międzynarodowej kadry pracowniczej, składającej się z osób o różnym pochodzeniu kulturowym, jest bardzo ważne. Umożliwia nam lepsze rozumienie specyfiki poszczególnych rynków.
LGBTQ+
- Henkel dąży do stworzenia środowiska pracy otwartego dla wszystkich ludzi, niezależnie od ich orientacji i tożsamości seksualnej.
- W kilku krajach Henkla działają sieci społeczności LGBTQ+, które poprzez organizowane wydarzenia i akcje podnoszą świadomość tego zagadnienia. Na przykład podczas "Miesiąca Dumy" lub "Dnia Coming Out" firma sygnalizuje swoje wsparcie dla społeczności LGBTQ+ poprzez wewnętrzne i zewnętrzne działania i akcje.
- W 2024 r. Henkel wziął udział w 16 paradach równości na całym świecie, w których uczestniczyło ponad 100 pracowników.
- Henkel jest również członkiem Out Leadership, globalnej sieci biznesowej LGBTQ+, która oferuje wiedzę i informacje na temat kwestii LGBTQ+ oraz narzędzia wspierania równości szans.
Osoby z niepełnosprawnościami:
- W Henklu promujemy kulturę inkluzywności, chcemy wspierać osoby z niepełnosprawnościami koncentrując się na ich umiejętnościach i talentach.
- Poprzez ukierunkowane działania, realizowane także na rynkach wschodzących, Henkel stara się oferować równy dostęp do rynku pracy. Zawsze koncentrujemy się na indywidualnych zaletach poszczególnych osób a nie ich ograniczeniach. Henkel współpracuje z organizacją pozarządową Disability:In, aby dalej wspierać kulturę inkluzywności.
Pokolenia:
- W Henklu cztery pokolenia - Baby Boomers, Gen X, Y i Z - pracują razem pod jednym dachem.
- W 2024 roku około 6% naszych wszystkich pracowników pochodziło z pokolenia Baby Boomer, 36% z pokolenia X, 49% z pokolenia Y i 9% z pokolenia Z.
Firma promuje uczenie się przez całe życie wśród wszystkich pokoleń poprzez odpowiednie szkolenia. Na przykład poprzez mentoring i sieci pracownicze w różnych jednostkach biznesowych, funkcjach i krajach, Henkel promuje transfer wiedzy i wymianę poglądów pomiędzy doświadczonymi i mniej doświadczonymi pracownikami.Henkel oferuje również pracownikom wszystkich pokoleń szeroki wachlarz programów służących zachowaniu zdrowia fizycznego i psychicznego. Służby socjalne firmy pomagają również pracownikom, którzy stają przed wyzwaniami na różnych etapach życia, np. gdy przejmują odpowiedzialność za krewnych wymagających opieki.