STRATEGIA

 W Henklu kształtujemy naszą przyszłość kierując się długofalową strategią, u której podstaw jest nasz cel i nasze wartości

W ramach tej strategii kładziemy wyraźny nacisk na ukierunkowanym wzroście. Oznacza to, że dążymy do tworzenia najwyższej wartości dla klientów i konsumentów, aby wyprzedzić nasze rynki, wzmocnić naszą pozycję lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz pomóc naszym pracownikom rozwijać się zarówno zawodowo, jak i osobiście w Henklu.  

Główne założenia tej strategii to mocno konkurencyjne portfolio z silnymi markami, przewaga konkurencyjna w obszarach innowacji, zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji, modele operacyjne odpowiadające na wyzwania przyszłości oraz kultura współpracy i zaangażowanie pracowników.

ODNIEŚĆ SUKCES

W LATACH 20-TYCH XXI WIEKU PRZEZ

Shaping our Future - Thumbnail

Ukształtowanie konkurencyjnego portfela marek

Strategicznie ważnym zadaniem jest aktywne zarządzanie portfelem marek. Dlatego konsekwentnie rozwijamy nasze portfolio marek i firm w ramach aktywnego zarządzania portfelem – zwłaszcza teraz kiedy zakończonylismy działania związane z  powstaniem nowej jednstki biznesowej Consumer Brands. Jednocześnie działania w zakresie fuzji i przejęć w obu jednostkach biznesowych pozostają integralną częścią naszej strategii, wspieranej przez nasz silny bilans.

Szybszy rozwój dzięki innowacjom
Chcemy przyspieszyć tempo wprowadzania innowacji. Służyć temu będzie zwiększenie nakładów i nowatorskie podejście w zakresie szerszego wykorzystania cyfrowych narzędzi i analizy danych dla szybszego i lepszego wyciągania wniosków. Procesy decyzyjne w ramach całej organizacji mają w większym stopniu uwzględniać lokalną specyfikę poszczególnych rynków. Będziemy także w jeszcze większym stopniu wykorzystywać potencjał otwartych innowacji i crowdsourcingu pomysłów oraz w dalszym ciągu inwestować w inkubatory i centra innowacji. Umożliwi to wypracowanie znaczących innowacji w obu sektorach biznesowych. Innowacje i marki będą wspierane konsekwentnymi inwestycjami, szczególnie w kluczowych dla Henkla kategoriach i regionach.

Wzmocnienie zrównoważonego rozwoju jako przewagi konkurencyjnej 
Zamierzamy położyć jeszcze większy nacisk na zrównoważony rozwój, aby zapewnić sobie przewagę konkurencyjną. Zrównoważony rozwój jest kluczowy, aby stworzyć przewagę konkurencyjną, umożliwić rozwój biznesu i generować wartość dla naszych klientów, konsumentów oraz wszystkich interesariuszy.

Aby napędzać zrównoważony rozwój, wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w ramach naszej ramy celów zrównoważonego rozwoju 2030+, które opierają się na dotychczasowych osiągnięciach i które konsekwentnie realizujemy. Uwzględniliśmy różne wymiary ESG i zdefiniowaliśmy kluczowe obszary działań:

  • Regeneracyjna Planety: Chcemy tworzyć przyszłość opartą na gospodarce o obiegu zamkniętymj i zerowej emisji dwutlenku węgla netto poprzez transformację działalości gospodarczej, produktów i surowców w oparciu o osiągnięcia nauki i innowacje.
  • Rozwój Społeczności: Chcremy stworzyć sznase dla ludzi na lepsze życie dzieki sile biznesu i marek, poprzez wpiseranie równości, edukacji i dobrostanu.
  • Zaufany Partner: Chcemy osiągać wyniki i wprowadzać zmiany systemowe w sposób uczciwy, dzieki kulturze opartej na wartościach, głęboko zakorzenionej w nauce i osiągnięciach technologii.

Będziemy opierać się na naszych mocnych stronach: innowacyjności obszarów biznesowych i wiedzy naszych pracowników. Oceny w odpowiednich rankingach zrównoważonego rozwoju stanowią ważne i bezstronne potwierdzenie i uznanie naszych osiągnięć i postępów.

Transformacja cyfrowa jako źródło tworzenia nowej wartości dla klienta i konsumenta
Wykorzystujemy potencjał cyfryzacji jako źródło korzyści i wartości dodanej dla naszych klientów i konsumentów, co pozwala na zwiększenie ich zaangażowania oraz wzrost sprzedaży produktów konsumenckich w kanałach online. Inwestujemy także w rozwój cyfrowych talentów, aby wspierać dalszy rozwój w tej dziedzinie. Naszym celem jest skoncentrowanie się na cyfryzacji biznesu i poprawie jego efektywności. W tym kontekście kluczową rolę odgrywa nasza jednostka cyfrowa Henkel dx, założona w 2019 roku, która integruje zespoły cyfrowe i IT w firmie Henkel.

Ciągłe optymalizowanie modeli operacyjnych
Zmieniamy nasze modele działania w całej firmie tak, aby były one wydajne, szybkie i proste, oraz aby stale poprawiały konkurencyjność procesów i struktur. Dzięki nim możliwe będzie zacieśnianie relacji z klientami i konsumentami, szybsze podejmowanie decyzji i zwiększanie efektywności.

Wzmacnianie naszej kultury współpracy
Silna kultura, wspólne wartości i jasne ramy współpracy w ramach całej organizacji są kluczem do przyszłego sukcesu Henkla. Ważnymi fundamentami tego jest nasz cel – "Pionierzy z serca na rzecz przyszłych pokoleń" – oraz nasze Zobowiązania w Zakresie Przywództwa, które jednoczą wszystkich pracowników na całym świecie. Wierzymy, że transformacja kulturowa to proces ciągły, w którym wspieramy rozwój kultury współpracy i zaangażowania, kształcimy kompetencje przyszłości naszych pracowników i umożliwiamy im wszechstronny rozwój.