Marka Perwoll, należąca do koncernu Henkel, już po raz drugi została nagrodzona brązową statuetką Effie za działania promujące slow fashion i odpowiedzialną konsumpcję mody. Pierwsze wyróżnienie za kampanię #RethinkFashion zostało przyznane w 2020 roku. Jury doceniło zarówno zamysł jak i dokonania marki Perwoll, która od wielu lat pomaga konsumentom dłużej cieszyć się ulubionymi ubraniami w myśl hasła „Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”.
Effie Awards to największy na świecie konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze działania, kampanie i rozwiązania marketingowe. W tym roku brązową statuetkę w kategorii „Branded Content” otrzymała marka Perwoll firmy Henkel za kolejną edycję kampanii #RethinkFashion.
- Otrzymanie już drugiej nagrody Effie sprawia, że wszyscy w zespole czujemy się niezmiernie dumni z tego, iż jury ponownie postanowiło nas docenić za starania w kampanii Perwolla. To wyjątkowe wyróżnienie, szczególnie, że ta kampania nie tylko wpisuje się w jeden z głównych filarów działania naszej firmy, jakim jest zrównoważony rozwój, ale także podejmuje tak ważny społecznie temat, jakim jest świadoma konsumpcja mody. Wymyślając tę kampanię chcieliśmy podzielić się z konsumentami naszymi wartościami. Bardzo cieszymy się z tego wyróżnienia i nie spoczywamy na laurach – już realizujemy kolejne działania w następnej edycji kampanii – powiedział Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu działu Laundry & Home Care.
Kampania #RethinkFashion
Modowy konsumpcjonizm to błędne koło, zwłaszcza, obecnie, kiedy to coraz częściej są kupowane słabej jakości i tanie ubrania, które szybko się niszczą, przez co prędko są wyrzucane, a na ich miejsce kupowane kolejne. Kampania #RethinkFashion ma na celu uzmysłowienie tego konsumentom. Perwoll pokazuje także jak odpowiednio zadbać o ubrania, żeby jak najbardziej wydłużyć ich życie. Między innymi, dzięki takim działaniom klienci mogą jednocześnie dbać o swój portfel oraz o planetę.
#RethinkFasion promuje ideę slow fashion, która przeciwdziała negatywnym skutkom zjawiska tzw. szybkiej mody. Koncepcja tego projektu jest oparta na walce m.in. z takim problem jak wytwarzania przez fabryki odzieżowe, ton odpadów. Poprzez zachęcanie do kreatywnego wykorzystywania zawartości domowych szaf, kampania #RethinkFashion pomaga klientom działać tak, by ubrania służyły na zdecydowanie dłużej. W taki sposób, marka Perwoll, wychodzi naprzeciw obecnym oczekiwaniom konsumentów, którzy chcą, by wybierane przez nich na co dzień marki, podzielały istotne dla nich wartości.
Druga nagroda dla #RethinkFashion
Kampania #RethinkFashion już drugi raz została doceniona i nagrodzona brązową statuetką Effie Award – w 2020 roku w kategorii Dobra Konsumpcyjne, a w 2022 Branded Content. To druga nominacja i wyróżnienie firmy Henkel Polska w tym prestiżowym, branżowym konkursie. Nagroda jest jedną z najwartościowszych form uznania za dokonania na polu odpowiedzialnego marketingu, a jednocześnie staje się nieocenionym motywatorem do dalszych działań. Perwoll od lat pomaga konsumentom dłużej cieszyć się ulubionymi ubraniami w myśl wieloletniego i kultowego już hasła „Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”.
Kampania #RethinkFashion wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności firmy Henkel, która dąży do ograniczenia śladu środowiskowego swoich operacji biznesowych.
O konkursie Effie Awards
Effie Awards to największy konkurs marketingowy, organizowany od 1968 r. w 52 krajach. W Polsce, od 1999 r. licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Effie Awards promuje kampanie marketingowe marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe.