28.04.2022

Henkel po raz kolejny wspiera edukację ekologiczną najmłodszych

II edycja kampanii „Lekcja Nieśmiecenia” z Henkel Polska i Fundacją Nasza Ziemia

W ramach projektu „Ekoedukacja” Fundacja Nasza Ziemia i Henkel Polska realizują drugą edycję kampanii edukacyjnej „Lekcja Nieśmiecenia”. Wspólne przedsięwzięcie ma na celu wsparcie szkół podstawowych w edukacji ekologicznej, tematem przewodnim pozostaje segregacja odpadów. Szkoły mogą zgłaszać swój udział do 15 maja br. na lekcjaniesmiecenia.pl. W 2021 roku do konkursu zgłosiło się  ponad 500 placówek edukacyjnych z całej Polski. Laureaci otrzymali pojemniki do selektywnej segregacji odpadów.

Druga edycja kampanii „Lekcja Nieśmiecenia” – partnerskiego projektu Fundacji Nasza Ziemia i Henkel Polska – ma na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy z zakresu ekologii oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków. Projekt jest skierowany do uczniów i nauczycieli klas 4-6, którzy  otrzymają bezpłatne, autorskie materiały do przeprowadzenia lekcji ekologii na temat właściwej segregacji odpadów.

– Świat stoi dziś przed wieloma globalnymi wyzwaniami, takimi jak zmiany klimatyczne czy duże ilości odpadów zalegające w środowisku naturalnym. Wierzymy, że zwiększanie  świadomości właściwej segregacji odpadów i praktyczna wiedza z zakresu ekologii oraz wyrabianie wśród dzieci i młodzieży właściwych zachowań i nawyków jest niezwykle ważne i zaczyna się w domach, szkołach i miejscach pracy– powiedziała Monika Banaś-Jankowska, dyrektorka marketingu działu Beauty Care (kosmetyki) w Henkel Polska.

Towarzyszący akcji konkurs składać się będzie z dwóch części. Najpierw uczestnicy będą poproszeni o przyjrzenie się śmieciom w swojej szkole – szczególnie temu, czy są właściwie segregowane i wyrzucane. Następnie uczniowie z pomocą nauczycieli powinni zaproponować rozwiązanie problemu związanego z odpadami, który zidentyfikowali na pierwszym etapie konkursu. Szkoły mogą przedstawić swoje pomysły w dowolnej formie – happeningów, lokalnej kampanii społecznej, przedstawienia, konkursu wewnętrznego, instalacji, wystawy prac, czy plakatów edukacyjnych, debaty, warsztatów lub lekcji. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są od 1 kwietnia do 15 maja 2022 roku na stronie: lekcjaniesmiecenia.pl. Do formularza zgłoszeniowego można załączyć pliki multimedialne w postaci filmów lub zdjęć. Konkurs jest skierowany do szkół, które posiadają ważną umowę na selektywny odbiór odpadów.

Do wygrania jest 20 atrakcyjnych stacji edukacyjnych z pojemnikami do selektywnej zbiórki odpadów (7 pojemników wraz ze zgniatarką do puszek i plastikowych butelek). Stacja będzie uczyć, jak segregować odpady na 5 obowiązujących frakcji (szkło, papier, tworzywa sztuczne, bioodpady, zmieszane). Będzie mieć również dwie dodatkowe frakcje – baterie i nakrętki plastikowe. Do każdej z frakcji zostaną przygotowane atrakcyjne graficznie tablice z instrukcją.

– Mamy nadzieję, że druga edycja będzie cieszyć się równie dużym zainteresowaniem jak pierwsza. W pierwszej odsłonie projektu zarejestrowało się ponad 500 placówek, co potwierdza świadomość szkół, chęć pogłębiania wiedzy o ekologii i aktualność tematu– dodała Monika Banaś-Jankowska. – Serdecznie zapraszamy szkoły do wzięcia udziału w drugiej odsłonie „Lekcji Nieśmiecenia” Henkla i Fundacji „Nasza Ziemia” – dodała.

Pełna informacja o akcji dostępna jest na stronie lekcjaniesmiecenia.pl.

Henkel – walka z zanieczyszczeniem środowiska

Akcję „Lekcja Nieśmiecenia” wspierają marki kosmetyczne z portfolio firmy takie jak: Syoss, Taft, Schauma, Gliss, Fa i Nature Box. To marki zaangażowane społecznie, które zrównoważony rozwój mają wpisany w swoje DNA. Już teraz wybrane kosmetyki tych marek dostępne są w opakowaniach wykonanych w 97-98 procentach z plastiku pochodzącego z odzysku. Co więcej, w niektórych opakowaniach zawarty jest także tzw. social plastic, który – w ramach współpracy z organizacją społeczną Plastic Bank – został zebrany z morskich plaż, przetworzony i powtórnie włączony do obiegu. W ramach tej inicjatywy mieszkańcy Haiti, jednego z najbardziej zanieczyszczonych regionów na świecie i zarazem najbiedniejszych, mogą wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi.

Inicjatywa wpisuje się w realizację pro-środowiskowych zobowiązań firmy Henkel. Do tej pory w Europie Henkel wprowadził na rynek już 700 milionów butelek wytworzonych w 100% z przetworzonego plastiku, z czego 400 milionów w samym tylko 2020 r.  Do 2025 r. wszystkie opakowania produktów konsumenckich firmy mają nadawać się do dalszego przetwarzania lub powtórnego użycia. Jak szacuje firma, między 2019 a 2021 r. wykorzystanie pierwotnego plastiku w opakowaniach kosmetyków Henkla sprzedawanych w Polsce spadnie aż o 20%.


Informacje prasowe (197,33 KB)
Dorota Strosznajder Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej oraz Pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska +48-22-56-56-665 dorota.strosznajder@henkel.com Pobierz wizytówkę Dodaj do ulubionych