27.01.2021

Henkel ponownie wyróżniony za działania wspierające pracowników

Henkel Polska po raz szósty nagrodzony Certyfikatem HR Najwyższej Jakości

Henkel Polska kolejny rok z rzędu otrzymał Certyfikat HR Najwyższej Jakości od Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Tegoroczna nagroda ma specjalne znaczenie – potwierdza, że Henkel w trudnych czasach pandemii stanął na wysokości zadania jako wiarygodny pracodawca, który dba o bezpieczeństwo i komfort pracowników oraz o ich rozwój.  

Certyfikat HR Najwyższej Jakości przyznawany jest przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami na podstawie analizy takich obszarów jak: rekrutacja i outplacement, systemy motywacyjne i wynagrodzenia, rozwój pracowników, komunikacja wewnętrzna, employer branding i CSR. Wyróżnienie to otrzymują firmy, które spełniają najwyższe standardy zarządzania kapitałem ludzkim oraz wspierają inicjatywy propracownicze.

- Wierzymy, że za każdym sukcesem firmy stoją ludzie. Dlatego od lat tworzymy właściwe struktury organizacyjne, programy rozwojowe i dbamy o przyjazną kulturę organizacyjną. Rok 2020 był trudnym czasem weryfikacji dla wielu firm, w którym nie brakowało wyzwań. Biorąc pod uwagę te okoliczności, tym bardziej cieszymy się, że zdaliśmy egzamin przed naszymi pracownikami – powiedziała Karolina Szmidt, prezes zarządu i dyrektor ds. personalnych w Henkel Polska. Z krótkiej ankiety pracowniczej, którą przeprowadziliśmy w czerwcu 2020 r., wynikało bowiem, że nasi pracownicy wysoko ocenili działania zarządu w czasie pandemii – na 4,5 pkt w 5-stopniowej skali. Oni sami też dali z siebie bardzo dużo i wykazali się ogromnym zaangażowaniem. Przyznany certyfikat HR Najwyższej Jakości przyjmujemy więc z wielką satysfakcją, że nasze starania są widoczne i doceniane również na zewnątrz – dodała.

Tym razem Henkel został wyróżniony za realizację Programu Rezyliencji – budowania indywidualnej odporności na stres i duże zmiany. Firma wprowadziła go jeszcze przed wybuchem pandemii jako odpowiedź na potrzeby pracowników. Okazało się, że był to niezwykle ważny krok w kontekście wsparcia pracowników, którzy z dnia na dzień znaleźli się w zupełnie nowej, pełnej wyzwań rzeczywistości. Program w swoich założeniach obejmuje wykształcenie lub wzmocnienie kluczowych kompetencji rezyliencji, takich jak umiejętności pozytywnego reagowania na pojawiające się przeciwności, emocjonalną odporność na zmieniającą się rzeczywistość oraz umiejętność formułowania wizji i określania celów. Uczestnicy korzystali z onlinowego narzędzia HelloDriven.com, które oferuje wsparcie wirtualnego coacha. Dzięki temu każdy z nich mógł iść w programie własną ścieżką, skupiając się na najważniejszych dla siebie obszarach. W pierwszej edycji wzięło udział 40 osób. Kolejna ruszyła z końcem ubiegłego roku.

Informacje prasowe (187,01 KB)
Dorota Strosznajder Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej oraz Pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska +48-22-56-56-665 dorota.strosznajder@henkel.com Pobierz wizytówkę Dodaj do ulubionych