Dynamiczny rozwój pandemii COVID-19 wpływa na światową gospodarkę, co sprawia, że wiarygodna i realistyczna ocena przyszłych wyników biznesowych Henkla nie jest obecnie możliwa. W związku z tym zarząd Henkel AG & Co. KGaA postanowił, że spółka nie będzie dalej podtrzymywać prognozy na rok obrotowy 2020 opublikowanej w raporcie rocznym za rok 2019.
Wszystkie działy biznesowe spółki reagują na kryzys wywołany przez pandemię COVID-19 podejmując konkretne działania. Mimo to w tej chwili nie da się wystarczająco wiarygodnie określić, przez jaki okres i w jakim zakresie Henkel będzie odczuwać dalsze skutki kryzysu w roku obrotowym 2020 oraz na ile można je zrównoważyć wdrażając odpowiednie środki zaradcze.
Henkel opublikuje prognozę, gdy tylko możliwe będzie przeprowadzenie wystarczająco wiarygodnej oceny przyszłych wyników biznesowych w 2020 roku.
– To ciężkie chwile dla całego świata. Przede wszystkim dla społeczeństw prawie wszystkich krajach naszego globu, które zmagają się teraz z pandemią COVID-19. Wielkie wyzwania stoją też jednak przed przedsiębiorstwami i całym gospodarkami tych krajów. W tej trudnej sytuacji zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, klientów i partnerów biznesowych są dla nas najwyższym priorytetem. Już na wczesnym etapie kryzysu podjęliśmy odpowiednie działania i środki ochronne, zapewniając jednocześnie ciągłość działania przedsiębiorstwa w tych bezprecedensowych warunkach – powiedział Carsten Knobel, dyrektor generalny firmy Henkel.
– Ponieważ pandemia COVID-19 ma globalny zasięg i nie można przewidzieć, jak będzie się rozwijać, nie możemy obecnie podać żadnych wiarygodnych prognoz dotyczących naszych wyników finansowych w 2020 roku. Jestem jednak pewien, że dzięki naszemu oddanemu zespołowi, wytrwałości i kompetencjom jego członków, a także właściwej strukturze bilansowej Henkla uda nam się opanować tę sytuację w najlepszy możliwy sposób i wyjdziemy z niej bardziej wzmocnieni – oświadczył Knobel.
Pandemia COVID-19 wpłynęła już na tempo rozwoju Henkla w pierwszym kwartale 2020 roku. Na podstawie wstępnych wyników Henkel szacuje, że całkowity organiczny wzrost sprzedaży Grupy wyniesie w pierwszym kwartale 2020 roku -0,9 procent.
Henkel spodziewa się, że dział Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotuje organiczny wzrost sprzedaży w wysokości -4,1 procent w pierwszym kwartale roku. Sektor ten wyraźnie odczuł spadek popytu, szczególnie w branży motoryzacyjnej. Z drugiej strony, duży popyt na produkty oferowane przez dział Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) powoduje, że Henkel spodziewa się, że w pierwszym kwartale roku dział ten osiągnie organiczny wzrost sprzedaży w wysokości 5,5 procent. Spółka oczekuje też, że dział Beauty Care (kosmetyki) odnotuje spadek sprzedaży organicznej w wysokości 3,9 procent. Chociaż wymuszone przez władze wielu krajów zamknięcia sklepów z artykułami fryzjerskimi miały zdecydowanie negatywny wpływ na sprzedaż produktów dla salonów fryzjerskich, organiczny wzrost w obszarze sprzedaży detalicznej pozostał stabilny w porównaniu do roku poprzedniego.
Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 r. zostaną opublikowane 11 maja 2020 roku.