Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2017" to największy krajowy przegląd działań społecznie odpowiedzialnego biznesu. Najnowsza, 16. edycja, opisuje rekordową liczbę 1190 dobrych praktyk zgłoszonych przez 177 firm. Już tradycyjnie zostały one pogrupowane w 7 obszarów, opisanych przez normę ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Raport FOB za 2017 rok uwzględnia 9 nowych oraz 10 praktyk długoletnich realizowanych przez firmę Henkel.
Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2017" został zaprezentowany podczas 7. edycji Targów CSR - największego wydarzenia poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Targi organizowane są co dwa lata od 2005 roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Motywem przewodnim tegorocznej edycji był "Biznes we współpracy". W ramach wydarzenia przeprowadzono 15 paneli dyskusyjnych i warsztatów. Jednym z nich był panel zatytułowany "Praca dzisiaj i praca jutra. Czego się obawiamy i na co mamy nadzieję?", w którym wzięła udział Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska.
"W dzisiejszych czasach dobre miejsce pracy to takie, w którym najróżniejsze grupy pracowników czują się dobrze. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy pracodawca jest otwarty na swoich pracowników i ich potrzeby, traktuje ich jako kluczowy zasób, a nie tylko narzędzie do osiągnięcia swojego celu. W Henklu traktujemy wszystkich zatrudnionych jednakowo, niezależnie od płci, narodowości i wieku. Jest to zgodne z promowaną przez nas kulturą organizacyjną opartą na idei różnorodności - powiedziała Dorota Strosznajder.
Jako że hasłem 7. Targów CSR był "Biznes we współpracy", firma Henkel zaprezentowała na swoim stoisku działania realizowane wspólnie z wieloma różnymi podmiotami, organizacjami non-profit, parterami biznesowymi, dostawcami a także pracownikami. Wspólnym mianownikiem tych praktyk była społeczna odpowiedzialność biznesu, która w Henklu obejmuje wiele różnych obszarów, m.in.: rynek pracy (aktywizację zawodową kobiet), edukację, wolontariat pracowniczy czy też promocję idei różnorodności w otoczeniu biznesowym. Oprócz cennych inspiracji CSRowych na stoisku można było skorzystać z atrakcji promujących zdrowy tryb życia, m.in. przygotować własny koktajl owocowy przy pomocy koktailera podłączonego do rowerka stacjonarnego i dzięki temu zasilanego pracą własnych mięśni.