Co jest wyjątkowego w pracy w Henklu?
Odkąd dołączyłem, pokochałem pracę w różnorodnych i międzynarodowych zespołach oraz kierowanie nimi. Mnogość osobowości i kultur sprawia, że to doświadczenie jest tak zabawne i satysfakcjonujące. W rzeczywistości spotkałem kilku moich najbliższych przyjaciół podczas mojego pobytu tutaj. Uważam, że ważne jest, aby zawsze być ciekawym i otwartym, aby móc uczyć się od ludzi, z którymi pracujesz na co dzień. Ponadto ważne jest, aby nie uciekać przed trudnościami, ale rozwiązywać je proaktywnie.
Z jakiego kamienia milowego w swojej karierze jesteś najbardziej dumny?
Uważam, że małe, codzienne osiągnięcia należy celebrować tak samo, jak te większe, takie jak moje pierwsze ponowne wprowadzenie na rynek kremu do koloryzacji Palette Intensive Colour Cream, marka nr 1 w Europie lub wprowadzenie na rynek mojej pierwszej nowej marki kolorystycznej dla Schwarzkopf Nectra Color w 2014 roku. Nasz wirusowy film „Miłość tworzy piękno” osiągnął milion wyświetleń w ciągu pierwszych kilku dni. Został wyprodukowany przy niewielkim budżecie i podjęliśmy pewne ryzyko, idąc w innym kierunku, ale było warto. Udało nam się wtedy dokonać sporego zamachu stanu, uzyskując ponad 19 milionów wyświetleń. Wisienką na torcie było to, że został nominowany jako „najbardziej romantyczny film wirusowy” przez niektóre dość renomowane instytucje.
Jaka była Twoja największa nauka podczas kampanii influencer w 2015 roku?
Ponownie, bycie jednym z pierwszych, którzy wypróbowali różne rzeczy, było jednocześnie ekscytujące i trudne. Uwielbiam to uczucie wiary w swój projekt tak bardzo, że jesteś gotów pójść o krok dalej i przenosić góry, aby tak się stało. Wynika to tylko z odwagi bycia innym i myślenia nieszablonowego. Oczywiście wymaga to również odporności i motywacji, aby poradzić sobie z potencjalnymi niepowodzeniami lub niepewnościami po drodze. W tym czasie pojawił się Instagram i nie mieliśmy wtedy dużego doświadczenia ani dużych budżetów na got2b. Oznaczało to, że postanowiliśmy wykorzystać możliwości cyfrowe i połączyć je z doświadczeniem offline dla naszych konsumentów, aby stworzyć bezprecedensową kampanię 360 we wszystkich punktach styku.
Jaka jest najważniejsza wskazówka dla osób rozpoczynających pracę?
Korzystaj z nadarzających się okazji, odważ się użyć swojego głosu i zabierz głos. Nigdy się nie bój. Potraktuj informacje zwrotne jako narzędzie do rozwoju i refleksji. Pozostań ciekawy i wierny sobie, eksperymentuj i akceptuj porażki jako sposób na rozwój, naukę i pójście dalej. Dodatkowo pamiętaj, aby dobrze się bawić, gdy jesteś na tym! I na koniec: pokochaj to, zostaw to lub zmień.
Jakie wyzwanie chcesz podjąć w następnej kolejności?
Och, uwielbiam dobre wyzwania, a już jestem w trakcie jednego. Cieszę się, że mogę wykorzystać swój bogaty zestaw doświadczeń i umiejętności, ale wciąż jest tak wiele do nauczenia się. W mojej nowej roli jestem „przedsiębiorcą na miejscu”, z mandatem do eksperymentowania z naszymi konsumentami i dla naszych konsumentów, burzenia murów, aby odkryć nowe spostrzeżenia – to o wiele więcej niż kolejna innowacja produktowa lub rozszerzenie linii. Myślimy szeroko, badamy potencjalne pomysły na usługi i dążymy do odkrywania i opracowywania nowych, skalowalnych modeli biznesowych dla nowych celów w świecie opartym na doświadczeniu. Kluczem będzie być jak najbliżej naszych konsumentów i uczyć się od nich – w końcu wszyscy jesteśmy konsumentami, prawda?